Culturele activiteiten
Hoe maak je verslagen van culturele activiteiten?
Na het bezoeken van elke culturele activiteit wordt daar een verslag van gemaakt.
Bij elke culturele activiteit kies je een andere manier van verslagleggen: kies uit onderstaande 5 opties.
Optie 1: Kijkwijzer
Je begint met het schrijven van een samenvatting van de activiteit in je eigen woorden! Dus wat heb je gezien of gehoord? Daarna zoek je op https://wp.digischool.nl/ckv/oefenen/www.digischool.nl de kijkwijzer (zoek eerst de juiste disicpline en download dan de kijkwijzer). Bij muziek heet het een luisterwijzer. Je kijkt goed naar welke vragen worden gesteld en je geeft het antwoord. Leg bij elk antwoord wel uit waarom je voor dat antwoord hebt gekozen!
Optie 2: Recensie
Schrijf een recensie naar aanleiding van de culturele activiteit. Wat erin komt: uitgebreide en precieze omschrijving van wat je hebt gezien/gehoord, jouw mening daarover en degelijke argumenten daarvoor. Minimaal 1500 woorden.
Optie 3: Presentatie
Korte presentatie voor de klas. Je maakt een korte (powerpoint)presentatie en vertelt aan de klas wat je hebt gezien/gehoord en wat je ervan vond. Minimaal 5 minuten.
Optie 4: Beeldverslag/Filmverslag
Je maakt een verslag in beelden over wat je hebt gezien/gehoord. Doe dat met beelden (een collage van foto's, plaatjes) of d.m.v. een video. (je Artvlog is ook een voorbeeld van een filmverslag).
Optie 5: Mondeling
Je vertelt aan je docent in maximaal 5 minuten wat je hebt gezien/gehoord en gaat daarover met elkaar in gesprek.